5

Yrityskuva ja tuotemerkit

SSAB:n maine ja tuotemerkit kuuluvat omaisuuksistamme arvokkaimpien joukkoon. Kaikilla tuotemerkeillämme on sama emobrändi: SSAB. 

SSAB edustaa kestävyyttä ja suorituskykyä. Teemme yhteistyötä asiakkaidemme kanssa, jotta voimme kehittää uusia ja parempia ratkaisuja arvoketjun kaikissa osissa. Perimmäinen tavoitteemme on parantaa asiakkaidemme tuotteiden ja prosessien kestävyyttä ja suorituskykyä.

SSAB työskentelee useiden tuotemerkkien ja kanavien parissa ja sillä on kattava valikoima erikoislujia ja kulutusteräksiä korkealaatuisista brändätyistä tuotteista kaupallisempiin teräslaatuihin.

Tuotemerkit

SSAB painottaa voimakkaasti loppukäyttäjää ja tuotemerkkistrategiaa, jonka ansiosta asiakkaat hyötyvät vahvoista tuotemerkeistä.

SSAB:llä on kaksi voimabrändiä, Hardox ja Strenx, joilla molemmilla on ainutlaatuinen globaali markkina-asema.

• Hardox on globaali johtava kulutusteräsmerkki, joka on suunniteltu mahdollistamaan maksimaalinen hyötykuorma ja pidempi käyttöikä
• Strenx-tuotemerkin alla tarjotaan kestäviin ja kevyisiin ratkaisuihin tarkoitettuja rakenneterästuotteita

Hardox In My Body:

Tämä logo tuotteessa todistaa, että se on valmistettu Hardox-kulutusteräksestä eikä heikkolaatuisemmasta jäljitelmästä.

My Inner Strenx:

My Inner Strenx on laatusertifiointi sovelluksiin, joissa on käytetty Strenx-teräksiä.

SSAB:llä on myös kulutusteräsmerkki Raex, jota myydään jakelijoiden kautta.

SSAB:n kohdistetut tuotemerkit ovat Docol, Toolox, Armox ja GreenCoat.

Lisäksi viisi muuta tuoteryhmää kantaa SSAB:n nimeä:

  • SSAB Domex
  • SSAB Form
  • SSAB Weathering
  • SSAB Boron
  • SSAB Laser Plus


Kahdella SSAB:n tytäryhtiöllä on omat yritysbrändinsä:

  • Tibnor on Pohjoismaiden johtava teräksen ja metallien jakelija sekä esikäsittelypalveluiden tarjoaja
  • Ruukki Construction on säilyttänyt Ruukki-brändin ja -logon suomalaisyhtiö Rautaruukin (markkinointinimi Ruukki) yhdistyttyä SSAB:hen vuonna 2014