Shape Corp., autoteollisuuden johtava iskuenergiatuotteiden valmistaja, on käyttänyt Docol®-AHSS terästä B-osiopuskurissa jo vuosien ajan. Se mahdollistaa ohuemman teräksen käyttämisen ja vähentää teräksen kulutusta jopa 20 prosenttia. Shape Corpin MonoLeg-puskuri perustuu uudenlaiseen suunnitteluun ja tarjoaa alumiinipuskurin suorituskyvyn ja massan teräsrakenteen kustannuseduilla.
IIHS- ja RCAR-puskuritestejä on päivitetty siten että törmäyksiä tehdään esteisiin jotka muistuttavat enemmän toisen ajoneuvon puskuria. Shape Corp. suunnitteli geometrian, joka vastaa IIHS- ja RCAR-puskuritestien vääntö- ja taivutusvaatimuksia. Shape Corpin vahvuus MonoLeg on Power-B-puskuri, jossa on putkirakenteen vääntöjäykkyys ja se parantaa vääntöjäykkyyttä 50 prosentilla, mikä auttaa vastustamaan törmäysten yhdistettyä vaikutusta.
Hyödyntämällä kehittyneen korkealujuusteräksen mekaanisia ominaisuuksia ja soveltamalla niitä optimaaliseen geometriaan MonoLeg auttaa täyttämään polttoainetehokkuuden vaatimukset, mukaan lukien CAFE-standardit. Rullamuovaamalla Shape MonoLeg -puskuri suurlujuusteräksestä jopa 1700 MPa:iin saavutettiin merkittävä painonsäästö verrattuna tavalliseen teräspuskuriin. Shape MonoLeg -puskurin ominaisuudet yltävät jopa 7000-sarjan alumiinien tasolle.
Voima-siirtymäkäyrät osoittavat MonoLegin tehokkuuden perinteeseen kevyeen puskuriin nähden:
Tämä tekee Shape MonoLegistä tärkeän tuotteen OEM-valmistajille, jotka yrittävät tasapainotella painonsäästön ja CAFE-standardien välillä. Tällä voidaan saavuttaa suorituskyky, täyttää törmäysvaatimukset ja säilyttää kohtuullinen hinta.
Lujuus-paino-suhde ja kustannukset ovat avainasemassa puskurimateriaalin valinnassa. Docol®-teräs ratkaisee ongelman tarjoamalla seuraavat edut: