5
Docol runkorakenteessa

Valkoinen Docol-logo

KEVYEMMÄT JA TURVALLISEMMAT HELMAPELLIT

Kun Ford etsi uutta materiaalia vuoden 2011 Ford Focuksen helmapelteihin, sillä oli tietyt tavoitteet: turvallisuuden lisääminen ja osan paksuuden ja painon vähentäminen. Ford otti yhteyttä SSAB:hen ja tiedusteli mahdollisuutta käyttää Docol® 1400 M-EG -terästä. Näin prosessi saatiin käyntiin. 

Haaste

Fordilla oli aiemmin monimutkainen ja kallis helmapeltirakenne. Vuoden 2011 Ford Focukselle he asettivat muutamia tavoitteita: 

  • turvallisuuden lisääminen
  • osan paksuuden vähentäminen
  • alenna painoa


Ratkaisu

Mahdollisuus käyttää Docol® 1400 M-EG -terästä havaittiin. Näin prosessi saatiin käyntiin. Tehtiin kokeiluja, selkeytettiin tuotantomenetelmiä ja testattiin prototyyppejä. Docol® 1400 M-EG -teräksestä valmistettu helmapelti on 30 prosenttia alkuperäistä kevyempi ja teräksen ainutlaatuisen lujuuden ansiosta vahvempi ja turvallisempi. Uusi paneeli toi mukanaan joitakin suuria etuja. Esimerkiksi: 

  • uusi rakenne salli rullamuovauksen kuumamuovatun booriteräksen sijaan
  • tuotantomenetelmien muutos johti merkittäviin kustannussäästöihin
  • uusi helmapelti täyttää sekä Euro NCAP- että IIHS-standardin vaatimukset

Docol-kynnysvahvikkeet


Muut tuotteet

Tilaa maksuton, kerran kuukaudessa julkaistava Katsaus autoteollisuuden maailmaan -uutiskirjeemme, joka sisältää ajankohtaisia ja yksityiskohtaisia liiketoimintaasi vaikuttavia asioita käsitteleviä artikkeleita.

Lähettämällä tämän lomakkeen hyväksyt tietosuojalausekkeemme.